ΡΟΗ

ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΕΝΟΥ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 53ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

| ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 53ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

Τρίτη, 12 Απριλίου 2016

Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Επίσκεψη στο Σχολικό Συγκρότημα της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας Hρακλείου πραγματοποίησαν σήμερα Τρίτη 12 Απριλίου ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ Γιώργος Βλαχάκης και ο διευθυντής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου κ. Δημήτρης Αποστολάκης.


Συναντήθηκαν με του διευθυντές των σχολείων και τους εκπροσώπους των συλλόγων γονέων που συστεγάζονται στο συγκρότημα .
Να αναφέρουμε ότι το κτηριακό συγκρότημα φιλοξενεί 2 γενικά δημοτικά, 1 ειδικό δημοτικό και 1 ειδικό Νηπιαγωγείο.
Η προγραματισμένη συνάντηση ορίστηκε στα πλαίσια των επαφών που πραγματοποιούνται το τελευταίο διάστημα με αφορμή την μετεγκατάσταση του ειδικού σχολείου που φιλοξενείται στην Παιδαγωγική Ακαδημία  και το οποίο σχολείο μετακομίζει στην δική του πλέον στέγη, που καλύπτει τις ανάγκες τόσο των παιδιών όσο και των δασκάλων και ψυχολόγων.
Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα επιζητήθηκαν λύσεις μεταξύ των υπευθύνων φορέων με προτάσεις που τέθηκαν στο τραπέζι ώς πρός την αξιοποίηση των χώρων - αιθουσών που θα υπάρξουν απο την μετεγκατάσταση του ειδικού σχολείου δεδομένο ότι στις κενές αίθουσες θα φιλοξενηθεί ένα καινούργιο ειδικό σχολείο.

Στην διαθήκη του αείμνηστου οραματιστή Κατεχάκη υπήρχε ο όρος της συνύπαρξης των ειδικών σχολείων με τα γενικά δημοτικά με απώτερο σκοπό την μελλοντική ένταξη - ενσωμάτωση των μαθητών .


Στη χώρα μας η προσπάθεια αυτή αποτυπώθηκε μέσα από ένα γρήγορο πέρασμα προθέσεων και ιδεών, που περιλαμβάνονται στις έννοιες ένταξη, ενσωμάτωση, συνεκπαίδευση, συμπερίληψη, ένα σχολείο για όλους, κ.α. για τα οποία έχουν γραφτεί και δημοσιευτεί πολλά και έχουν πραγματοποιηθεί επίσης πολλά συνέδρια και ημερίδες με στόχο την προβολή του θέματος και την ευαισθητοποίηση της κοινότητας στο θέμα του σεβασμού του δικαιώματος της διαφορετικότητας των ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μέσω όλης αυτής της δραστηριότητας προβάλλεται η Παιδαγωγική της Ένταξης ως το μέσον για την οικοδόμηση ενός καλύτερου και ανθρωπινότερου κόσμου και αναμφίβολα κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά προς το παρόν δεν έχει βρεθεί η ισορροπία μεταξύ των ιδεολογικών μας προθέσεων και των οργανωτικών μοντέλων και δομών που θα υποστηρίξουν και θα μεταμορφώσουν σε υλοποιήσιμες θέσεις και θεσμικές πρωτοβουλίες αυτές τις ιδέες.


Σωστό περιβάλλον σημαίνει αξιοπρεπή και ασφαλή πορεία πρός το μέλλον, 
Στην Ελλάδα της κρίσης η στενότητα των αναγκών της καθημερινότητας αλλά και των αξιών που αναζητούνται να κρατηθούν στην επιφάνεια απο μικρές φωνές σε μέγεθος ανδρών ανταλλάσσονται με τις πρακτικές της φράσης
( παρά ολότελα καλή και η ... )  
Η Ακαδημία της προαγωγής και της προόδου αναζητείτε στις μνήμες του μυαλού μας γιατί ουσιαστικά έχουμε χάσει εδώ και χρόνια την παιδαγωγική μας ...


Το Τμήμα Ένταξης δεν επαρκεί ως χρόνος και ως χώρος να υποστηρίξει όσο και όσους θα έπρεπε για να καλύψουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους, είτε σε ατομική βάση είτε με την εφαρμογή προγραμμάτων διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη γενική τάξη.
Η Παράλληλη Στήριξη, δεν μπορεί να αποτελεί πανάκεια εκπαιδευτικού μοντέλου υποστήριξης και ένταξης μαθητών με δυσκολίες μάθησης. Σε ορισμένους μαθητές πράγματι ωφελεί και υπηρετεί την έννοια της συνεκπαίδευσης, ενώ σε άλλους απλά στέκεται ως παιδονόμος οριοθέτησης των δυσκολιών της συμπεριφοράς τους, χωρίς πραγματικά να τους προσφέρει ουσιαστική συνεκπαίδευση. Άλλωστε ακόμα και η παράλληλη ορολογία της παράλληλης στήριξης, πρέπει να μας προβληματίσει αφού οι παράλληλες πορείες δεν συναντιούνται. Δεν μιλάμε βέβαια για την απαξίωση του θεσμού τα τελευταία χρόνια με την ανάθεση 2 ή 3 ή και 4 μαθητών για υποστήριξη σε κάθε εκπαιδευτικό, κάτι που καταργεί κάθε επιστημονική και κοινή λογική.

Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι η αύξηση των εντάσεων και των προβλημάτων διαχείρισης της σχολικής τάξης, στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης, λόγω των δυσκολιών μάθησης και της περιθωριοποίησης που αυτές προκαλούν. Η ένταξη μαθητών σε σχολικό πλαίσιο χωρίς την ανάλογη και κατάλληλη υποστήριξη δεν αποτελεί λύση γιατί απλούστατα δεν σέβεται τη διαφορετικότητά τους, αφού δεν καλύπτει τις ανάγκες τους και επομένως παραβιάζει την αρχή της παροχής ίσων  ευκαιριών για μόρφωση.
Μήπως ήρθε η ώρα να αντικρίσουμε κατάματα την αλήθεια και τη ζωή και να τολμήσουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση θεσμών και δομών που πραγματικά να υπηρετούν τις αρχές της ισότητας, του σεβασμού και της αλληλοκατανόησης;
Η ομοιομορφία και η εντατικοποίηση αποτελούν χαρακτηριστικά ζωής χωρίς ενδιαφέρον και μέλλον. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα σχολείο πραγματικά για όλους, ένα σχολείο που θα σέβεται τη διαφορετικότητα, θα προσαρμόζεται και θα ζει με αυτή, ένα σχολείο που θα στηρίζει όλα τα παιδιά και όχι μόνο τα «ειδικά» ή μόνο τα «γενικά» παιδιά. 
πηγη- www.alfavita.gr

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ